Wartościowe i zdrowe przekąski

Dla wielu z nas poważnym problemem staje się podjadanie pomiędzy posiłkami. Głód lub nuda sprawiają, że zapominamy o trosce o zdrowie oraz o piękną sylwetkę, i sięgamy po przekąski – najczęściej niezbyt zdrowe i pełne zbędnych kalorii. Bywa też tak, że przekąskami zajadamy stres. Czy jednak podjadanie zawsze musi być przyczyną problemów?

Czy i jak podjadać, by było zdrowo?

Przede wszystkim należy pamiętać, by również w podjadaniu zachować umiar. Nie można jeść cały czas, gdyż zaburzamy wówczas właściwą pracę naszego przewodu pokarmowego. Najważniejszą kwestią jest fakt, by przekąskę zjeść „na raz” i policzyć ją jako normalny posiłek w ciągu dnia. Człowiek powinien spożywać dziennie pięć posiłków. Skoro wiadomo, że każdy z nas je śniadanie, obiad i kolację, to zostają nam aż dwa posiłki na podjadanie. Jeśli w porę zapewnimy sobie dostęp do zdrowych i wartościowych przekąsek, podjadanie pomiędzy posiłkami przestanie być dla nas aż tak wielkim problemem. Jakie przekąski mogą się okazać cennym wsparciem dla naszego zdrowia i wartościowym uzupełnieniem codziennej diety? Na pewno nie będzie to bombonierka. Dla tych, którym zależy na utrzymaniu zgrabnej sylwetki, idealnymi przekąskami staną się owoce i warzywa. Surowe lub suszone, są niskokalorycznymi przysmakami i źródłami wielu cennych dla zdrowia witamin oraz minerałów. Warto pomyśleć o nich wcześniej i przygotować je gdzieś „pod ręką”. Wówczas, gdy będą łatwo dostępne chętniej po nie sięgniemy. Osoby, które stawiają na zdrowie, a które nie muszą tak obsesyjnie liczyć kalorii, mogą też do swej diety włączyć takie przekąski, jak orzechy oraz pestki dyni lub słonecznika. Dobrym sposobem na zdrowe podjadanie może się też okazać chrupkie pieczywo. Jest ono sycące, a jednocześnie niskokaloryczne, zatem jako zdrowa przekąska sprawdzi się doskonale. Oczywiście, musimy unikać słodkich rzeczy typu czekoladki – są one smaczne ale niestety, zazwyczaj posiadają zbyt dużą ilość cukru – a to nie dość że podnosi jego poziom we krwi, to jeszcze p

Podsumowanie

Dla podjadania wliczonego w ogólną sumę posiłków w ciągu dnia mówimy tak. Dla podjadania w sposób wartościowy mówimy drugie tak. Otrzymujemy wówczas dwie korzyści: po pierwsze spożywamy odpowiednią ilość posiłków w ciągu dnia, a po drugie dostarczamy organizmowi wartościowych składników, których potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia.

Dodaj do zakładek permalink.
  • jasmina-lukrecka

    Ja mam coś takiego, że na okrógło muszę coś jeść. jak tylko rano się obudzę do momentu, kiedy nie zasnę cały czas jem i jem i nie moge sie od tego uwolnić 🙁

  • Ola_z_przedszkola

    Jak się podjada z głową to wszystko będzie okej. Ale też jeść nie wiadomo co i ile, nie jest dobrym rozwiązaniem…

  • Zosia

    Lubię zjeść coś słodkiego zawsze po posiłku. Mam wtedy takie ssanie. czy to moze być nałóg?

  • WitekzMazur

    Za dnia to raczej jem pełne posiłki i jakoś nie mam ochoty na podjadanie. Ale w nocy wiadomo że obiadu sobie robić nie będę więc zdarza się czasami po coś podskoczyć do lodówki na szybko.

    • radca

      Lepiej zmien ten zwyczaj bo jak baryłka niedługo będziesz wyglądać.